Vill du returnera varan?

Kunden har 30 dagars ångerrätt från och med det att produkten mottagits.

Produkten som returneras måste vara oöppnad och i oskadad originalförpackning.  Produkten/produkterna som returneras ska alltid då det är möjligt förpackas med en skyddande låda eller skyddande wellpapp utanpå originallådan. Ingen text får skrivas på själva originallådan. Ångerrätten gäller inte skräddarsydda produkter, som till exempel måttanpassade tapeter eller tyger i metervara. Returrätten gäller inte heller materialprover.

Skriv ut och fyll i returformuläret som du hittar som pdf-fil här (Returformulär i PDF). Bifoga returformuläret väl synligt i returpaketet. Aveo kvitterar returen och returnerar betalningen till samma konto som betalningen gjordes ifrån. Fraktkostnader returneras inte.

Kunden bekostar returfrakten själv. 

Retur av tapeter


Vi vill ge dig tid att tapetsera i lugn och ro, och därför förlänger vi returrätten på oöppnade tapetrullar till 60 dagar. Produktens inköpsvärde återbetalas vid retur av oöppnade, oskadda tapetrullar inom 60 dagar.

Tapetrullar som returneras ska vara oskadade i oöppnad originalförpackning. Plasten och eventuella etiketter på tapetrullarna får inte vara borttagna. Färgnyanser måste kontrolleras innan tapetförpackningen öppnas. Tapetrullar som returneras ska vara väl förpackade för att inte skadas under transporten.

Eftersom vi värnar om miljön kan kan du fortfarande returnera tapetrullar som blivit överlopps senare än 60 dagar från mottagandet, förutsatt att tapeterna fortfarande ingår i vårt sortiment. För tapetrullar som returneras senare än 60 dagar returneras inga pengar, men däremot får kunden ett presentkort till Aveos webbshop till en summa som motsvarar hälften av produktens köpesumma.

Returrätten gäller inte tapetprover. Måttbeställda tapeter och tapeter som säljs per kvadratmeter har inte heller returrätt.

Kunden betalar för returfrakten. 

 

Vill du returnera en vara per frakt? 


En fraktförsändelse är en försändelse på över 35 kg, till exempel en större möbel. Om du returnerar per frakt, returnerar vi produktens pris minskat med fraktkostnad och returfraktkostnad. Om endast en del av beställningen returneras, återbetalas inte fraktkostnaden och returfrakten faktureras vid behov. 

 

Är varan felaktig?


Vi uppskattar om du granskar ditt inköp i samband med att du mottar din leverans. Om du upptäcker ett fel på den mottagna varan - den är trasig eller har skadats i leveransen:  kontakta Aveo per e-post info@aveohome.se för närmare direktiv. Bifoga foto av den defekta varan. Uppge beställningskod och kontaktuppgifter. Reklamationen ska ske inom skälig tid. Reklamationstiden är minst två månader från det datum du mottagit varan. 

Om Aveo ber dig returnera den felaktiga varan, ska du skriva ut och fylla i PDF-formuläret här (Reklamationsformulär i PDF).  Returer av felaktiga varor är kostnadsfria för dig som kund.